روش های نورپردازی نمای ساختمان

روش های نورپردازی نمای ساختمان

روش های نورپردازی نمای ساختمان

روش های نور پردازی نمای ساختمان و نمای بیرونی فضای سبز

 

نما عنصری از ساختمان است که باید از نظر زیبایی شناسی ایده آل ترین باشد. همچنین می توان ساختار نمای ساختمان را با محیط اطراف ساختمان که شامل اجزای طبیعی و مصنوعی است ، با موفقیت تکمیل کرد. برای جلوه ای کاملاً جدید به نمای نمای ساختمان،می توانید با استفاده از سایه های دلنشین معماری، یا استفاده از وسایل روشنایی این کار را انجام دهید.

استفاده از لامپ در مواردی ضروری است که لازم باشد نمای واضح تری از قسمتهای ساختمان یا اشیاء اطراف آن، صحنه ها ارائه شود. در صورت ایستادن ساختمان در برابر پس زمینه ساختمانهای معمولی، نور پس زمینه تأثیر فوق العاده ای می بخشد.

برای جلب توجه به پوسترهای تبلیغاتی، لوگوها و سایر عناصری که نقش تجاری مهمی ایفا می کنند ، می توانید از روشنایی ساختمان استفاده کنید. در این مورد، نور پس زمینه می تواند جایگزین عالی برای لامپ نئون باشد.

کاغذ دیواری یک ابزار قدرتمند در دست هر صاحب خانه ای است که به دنبال تأکید بر شخصیت خانه است. اگر نمای ساختمان واقعاً زیبا و قابل احترام به نظر برسد - پس مالک قطعاً می خواهد نه تنها در روز ، بلکه در شب مورد تحسین قرار گیرد.

استفاده از روش های نورپردازی نما می تواند از نظر حفاظت ساختمان گزینه مفیدی باشد. هر سارق مزاحمی تصمیم نمی گیرد به جسمی نفوذ کند، که از هر طرف با پرتوهای روشن نورافکن ها روشن می شود و در مقابل دیگر ساختمان ها ایستاده است. نظارت بر ساختمان برای موقعیت های غیر معمول ، هنگامی که مناطق به وضوح قابل هستند ، آسان ترین خدمات است.

روشهای اساسی و متداول برای نورپردازی نمای ساختمان

گزینه های زیادی برای قرار دادن دستگاه های تولید کننده نور در ارتباط با ساختمان ها و محیط اطراف آنها وجود دارد. اما چهار مورد اصلی وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • نورپردازی عمومی
  • نورپردازی محلی
  • نورپردازی کانتور
  • نورپردازی غیر مستقیم

نور پردازی عمومی

نور عمومی به عنوان یک قاعده ، از چراغهای روشنایی استفاده می شود که متعلق به دسته زاویه باز هستند و دارای استحکام بالا هستند. طیف تابش نور ایجاد شده توسط این تابش همیشه شبیه به انرژی خورشیدی نیست. اما مهم نیست، طیف رنگ شب ممکن است شبیه طیف رنگی روز نباشد.

نور پردازی محلی

استفاده از روش نورپردازی محلی به معنای نصب چراغهای با قدرت کم است. به ویژه ، دستگاههایی با تیر باریک از نظر مصرف انرژی و کیفیت نور بسیار مثر هستند. وظیفه اصلی معمار نورپردازی با استفاده از روش نورپردازی محلی تأکید بر ویژگی های معماری ساختمان است که آن را از سایر اجسام مشابه متمایز می کند. نور از پنجره ها ، ستون ها و گاهی سقف ها بیرون میزند، یا همه مواردی که معمار هنگام طراحی ساختمان به آن توجه ویژه ای داشته است. از نورپردازی محلی نیز برای روشنایی تابلوهای تبلیغاتی استفاده می شود.

نور پردازی کانتور

روشنایی کانتور به معماری ساختمان اجازه می دهد تا با پیشرفت های آینده هارمونی پیدا کند. به فرم های بصری جلوه ای منحصر به فرد در شب بدهد. این روش روشنایی با کمک نوارهای LED (یا هر آنالوگ - به عنوان مثال لوله ها) انجام می شود.نور پس زمینه کانتور می تواند ثابت (هنگامی که LED به طور مداوم در یک رنگ روشن است) یا پویا باشد - هنگامی که رنگ ها ریخته می شوند، تغییر می کنند و خود نور می تواند در یک دوره خاص روشن و خاموش شود.

نور پردازی غیر مستقیم

قابل توجه ترین ویژگی در این واقعیت پنهان است که از اجرای آنها ، به عنوان یک قاعده ، لامپ های دیواری استفاده می شود که می توانند شار نور را پراکنده کنند. چراغ های ظریف را می توان نوعی محلی در نظر گرفت ، زیرا پرتو را به سمت عناصر فردی ساختمان هدایت می کند.

آخرین مطالب
شرکت ایران فرود

ضمانت ۴ ساله برای تمامی خدمات غیر از خدمات نور پردازی توسط شرکت ایران فرود همچنین تمامی کارکنان داری بیمه نامه مسئولیت و دارای مدرک بین الملی ایرتا سطح ۳ می باشند، این شرکت با سال ها تجربه در خدمات باعث شده همواره کیفیت، سرعت و مهمتر از همه جلب رضایت مشتریان را هدف خود قرار داده، انجام خدمات با تجهیزات بروز با بالاترین ایمنی...