نمای تهویه شونده

نمای تهویه شونده

عایق کاری تهویه شده نما

عایق کاری نمای ساختمان

نمای تهویه شده از یک روکش خارجی، یک ساختار فلزی نگهدارنده که روکش را نگه می دارد، یک لایه عایق نصب شده در دیوار، نگهدارنده و یک منطقه تهویه تشکیل شده است، و در واقع یک دیوار کاذب است. جالب اینجاست که بریتانیایی ها نمای تهویه شده را "پرده دیوار" می نامند، در حالی که سازندگان روسی این فناوری را "پوشش خانه" می نامند.

هدف اصلی از عایق کاری نما

هدف اصلی از عایق کاری نما ایجاد حفاظت حرارتی هم برای ساختمان ها و سازه های جدید ساخته شده و هم برای بازسازی ساختمان های قدیمی کاربرد دارد. با عایق کاری نما نیز میتوان تصویری تازه و مدرن از ساختمان به وجود آورد.

طرح نصب عایق کاری نما

لایه اول که دیوار باربر است و لایه دوم عایق بوده و بعد به وسیله دیوار سوم که آجر است پوشیده میشود.

نماهای معلق تهویه شده

شبیه نمای تهویه شده با ساخت خوب با شکاف هوا است، تفاوت آن در این است که به جای دیوار آجری خارجی از مصالح روکش استفاده می شود.لایه عایق حرارتی در مجاورت دیوار باربر قرار دارد.

این طرح به دلیل فاصله هوا بین عایق و پانل ها گرما را حفظ می کند. این شکاف یک جریان هوای عمودی ایجاد می کند و رطوبت جوی وارد شده به نمای ساختمان و تراکم را از دیوار باربر حذف می کند.

مزایای نماهای دارای تهویه

تهویه طبیعی که باعث ایجاد ریزاقلیم در داخل خانه می شود، نیاز به سیستم های اضافی (به عنوان مثال، تهویه مطبوع) را از بین می برد.

لایه مواد خشک تراکم را جمع آوری نمی کند، که به شما امکان می دهد خواص صرفه جویی در گرما را حفظ کنید و هزینه های گرمایش را کاهش دهید، و همچنین عدم وجود تراکم، که امکان تشکیل قالب و کپک در داخل ساختمان را حذف می کند.

به شما امکان می دهد ضخامت دیوارهای باربر را کاهش دهید (این باعث کاهش بار روی پایه می شود)

گزینه های تهویه منحصراً از مواد غیر قابل احتراق یا کم احتراق ایجاد می شوند که به طور قابل توجهی خطر آتش سوزی را کاهش می دهد.

لایه عایق همراه با روکش باعث جذب خوب صدا می شود.

امکان تسطیح ناهمواری های دیوار وجود دارد.

عمر طولانی دارد و بادوام است.

علاوه بر این، دیوار باربر خارجی برای نصب سازه های نمای تهویه شده نیاز به آماده سازی خاصی ندارد.

نقطه ضعف سازه های لولایی هزینه بالا است که عمدتاً به دلیل هزینه بالای مصالح روکشی است. هزینه آن به 70٪ از کل هزینه نمای لولایی تهویه شده می رسد. با این حال، هزینه بالا در عمل طی چندین سال جواب می دهد، زیرا نیازی به تعمیرات و تمیز کردن مکرر نیست.

آخرین مطالب
شرکت ایران فرود

ضمانت ۴ ساله برای تمامی خدمات غیر از خدمات نور پردازی توسط شرکت ایران فرود همچنین تمامی کارکنان داری بیمه نامه مسئولیت و دارای مدرک بین الملی ایرتا سطح ۳ می باشند، این شرکت با سال ها تجربه در خدمات باعث شده همواره کیفیت، سرعت و مهمتر از همه جلب رضایت مشتریان را هدف خود قرار داده، انجام خدمات با تجهیزات بروز با بالاترین ایمنی...