5 نکته مهم هنگام طراحی نمای ساختمان

5 نکته مهم هنگام طراحی نمای ساختمان

نکات مهم هنگام طراحی نمای ساختمان

رنگ سفید نمای ساختمان

نکاتی که هنگام طراحی نمای ساختمان در هوای گرم باید در نظر بگیرید

نمای ساختمان اولین چیزی است که باید به آن توجه کرد و بیانگر سلیقه و شخصیت شماست. طراحی یک نمای زیبا بسیارمهم است و جنبه های محیطی و شرایط آب و هوایی باید در نظر گرفته شود که به طور مستقیم از طریق طراحی نما به راحتی برای ساکنان خانه کمک می کند. عوامل متعددی وجود دارد که به شما کمک می کند در طراحی خانه خود به بهترین نتایج زیبایی و عملکرد برسید ، که ما در مقاله امروز برای شما جمع آوری کرده ایم ، بنابراین ما را دنبال کنید.

رنگ نما

بهتر است در اتمام نما در محیط های گرم از رنگ های روشن استفاده کنید، رنگ سفید انتخاب ایده آلی است، اما اگر لمس طبیعی و ظریف می خواهید، می توانید از رنگ هایی مانند بژ، زرد و نارنجی استفاده کنید که رنگ های شیک و زیبایی هستند. علاوه بر اینکه نور را منعکس می کند. از رنگهای تیره دوری کنید، زیرا گرما را به طرز ناخوشایندی جذب می کنند و از نظر بصری نامناسب هستند. با انتخاب درست رنگ نمای ساختمان میتوانید از صرف هزینه های بیشتر جهت خنک تر شدن ساختمان جلوگیری نمایید.

مصالح نما

استفاده از مصالحی مانند عایق آجرهای نسوز سفید و موادی مانند بتن که به خنک شدن هوا نیز کمک می کند، یکی از مهمترین مواردی است که علاوه بر ایجاد عایق روی دیوارها، به ویژه در نمای شرقی و غربی، باید مورد توجه قرار گیرد.

در آب و هوای بسیار گرم بهتر است، دیوارهای ضخیمی از دو لایه آجر ساخته شود که اجازه می دهد گرما مسدود شود و از رسیدن آن به فضای داخلی جلوگیری کند.

استفاده از مواد طبیعی محیط، یک ایده سنتی است. بهترین راه برای به دست آوردن خانه هایی است که مناسب این محیط های گرم باشد و به طور طبیعی خانه را خنک کند. بهتر است برای اطمینان از اسکوپ شدن نما و جلوگیری از شل شدن ساختمان و از دیگر مزایای پیچ و رولپلاک کردن نمای ساختمان استفاده کنید.

نکات مهم در طراحی نمای ساختمان

پنجره ها

ساختن پنجره های بزرگ در نمای شمالی هیچ ضرری ندارد، اما ترجیحاً اندازه پنجره ها در نمای شرقی، غربی یا جنوبی کوچکتر باشد و عایق بندی مناسبی برای اتصالات بین پنجره و دیوار در نظر گرفته شود.

اگر خانه شما دارای چشم انداز زیبا یا باغی زیبا در شرق، غرب یا جنوب است، می توانید از شیشه های حرارتی استفاده کنید تا از دیدن مناظر لذت ببرید.

پشت بام

بسیار مهم است که در صورت امکان سطح را در برابر حرارت به بیش از یک روش عایق بندی کنید. در صورت عایق کاری، پوشش باید با موادی مانند آجر یا سنگهای طبیعی پوشانده شود که سطح را از نفوذ گرما از طریق آن محافظت می کند. همچنین مهم است که سطح را به رنگ روشن رنگ آمیزی کنید تا حرارت را منعکس کند و به هیچ وجه از رنگهای تیره استفاده نشود.

جهت گیری

از نظر قرار دادن و طراحی خانه و اتاقها، به گونه ای که بتوان بهترین نتایج را بدست که باعث می شود مصرف انرژی کاهش میابد و خانه کاربردی و راحت شود. بهترین جهت جهت گیری شمالی است، با در نظر گرفتن قرار دادن اتاق هایی مانند حمام و آشپزخانه در قسمت جنوبی خانه.

پنجره های شرقی و غربی می توانند 5 برابر بیشتر از حد معمول گرما وارد کنند، بنابراین باید دهانه ها کاهش یافته و اقدامات ساختمانی لازم در این جهات انجام شود.

آخرین مطالب
شرکت ایران فرود

ضمانت ۴ ساله برای تمامی خدمات غیر از خدمات نور پردازی توسط شرکت ایران فرود همچنین تمامی کارکنان داری بیمه نامه مسئولیت و دارای مدرک بین الملی ایرتا سطح ۳ می باشند، این شرکت با سال ها تجربه در خدمات باعث شده همواره کیفیت، سرعت و مهمتر از همه جلب رضایت مشتریان را هدف خود قرار داده، انجام خدمات با تجهیزات بروز با بالاترین ایمنی...