نکات مهم در پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

نکات مهم درباره پیچ و رول‌پلاک نما

زمانی که ملاتی که پشت نما ساختمان قرار دارد، کیفیت مرغوبی نداشته باشد برخی عوامل محیطی مانند زلزله و بادهای شدید می‌توانند امکان افتادن سنگ یا کاشی نما را افزایش دهند. پیچ و رول‌پلاک نما جهت پیش گیری از نشت رطوبت به درون ساختمان انجام می‌شود. در واقع با پیچ و رول‌پلاک به موقع، می‌توان از وارد شدن خسارت‌های احتمالی به ساختمان جلوگیری کرد. در ادامه قصد داریم نحوه پیچ و رول‌پلاک نما را بررسی کنیم. ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید:

نحوه پیچ و رول‌پلاک نما

این روزها می‌توان با پیچ و رول‌پلاک نما، موجب تثبیت مصالح نمای ساختمان‌ها اعم از سنگ و کاشی شد. در واقع مصالح سازنده نما، به ساختمان بار اضافه تحمیل می‌کنند. به همین دلیل نیاز به محکم شدن و جای گذاری دارند. در صورت عدم توجه به نحوه پیچ و رول‌پلاک درست و اصولی ممکن است برای ساکنان ساختمان و عابرین پیاده مشکلات زیاد و خطرناکی مانند سقوط سنگ یا کاشی نما، به وجود آید. برای پیشگیری از این مشکل، حتماً باید ریزش نما را جدی بگیرید.

نکات مهم در انجام عملیات پیچ و رول‌پلاک نما

نکاتی که برای انجام پیچ و رول‌پلاک باید در نظر بگیرید به حدی مهم هستند که نمی‌توان به سادگی از کنار آن‌ها گذشت. برای اینکه بتوانید نحوه پیچ و رول‌پلاک نما به صورت درست و اصولی انجام دهید باید چندین نکته را مد نظر بگیرید. این نکات موارد زیر هستند:

  • بهتر است برای انجام درست این فرآیند از پیچ‌های 5 و 6 سانتی‌متری استفاده کنید. به کار بردن پیچ‌های بزرگ عملکرد خوبی ندارد؛ زیرا این پیچ‌ها به خوبی به سیمان نمی‌رسند.
  • انتخاب نوع رول‌پلاک برای انجام این کار اهمیت دارد. رول‌پلاک قرمز 5 سانتی‌متری و مته 7 و 8 چهار شیار برای انجام این کار مناسب است و می‌تواند سالیان طولانی موجب استحکام مصالح نما ساختمان شود.
  • جنس رول‌پلاک باید به گونه‌ای باشد که زود پوسیده نشود.
  • تعداد پیچ‌هایی که باید روی هر قطعه سنگ نما زده شود حائز اهمیت است. به صورت تخمینی در هر 50 سانتی‌متر، یک عدد پیچ و رول‌پلاک نصب می‌شود.
  • سنگ‌های سنگین نما بر روی نحوه پیچ و رول‌پلاک نما تأثیر می‌گذارند. این سنگ‌ها به زمان بیشتری برای سوراخ‌کاری و انجام عملیات رول‌پلاک دارند.
  • پس از پایان عملیات، جای پیچ و رول‌پلاک باید با بتونه پوشانده شود. استفاده از بتونه نانو برای این اقدام مناسب است. در این صورت می‌توان زیبایی نمای ساختمان را حفظ نمود.
  • از جنس سنگ نما اطلاعات کافی کسب کنید. برخی از سنگ‌ها برای انجام این عملیات به دقت و ظرافت بیشتری نیاز دارند.

زمان انجام پیچ و رول‌پلاک سنگ نما

شما باید با مشاهده اولین نشانه‌های تغییر در نما ساختمان، خطر سقوط و تخریب سنگ نمای ساختمان را پیش‌بینی کنید. ریزش خرده سنگ نیز گویای این نشانه‌ها است. در صورت مشاهده این نشانه‌ها برای انجام عملیات پیچ و رول‌پلاک آماده باشید. معمولاً پس از سپری شدن چند سال از نماکاری ساختمان، این نشانه‌ها مشاهده خواهند شد. ساختمان پس از چند سال که تحت تأثیر رطوبت، دما و هوازدگی... بوده است به تدریج دچار فرسایش می‌شود. این مسئله تا حدودی طبیعی است.

جمع‌بندی

نحوه انجام پیچ و رول‌پلاک دارای اهمیت بسیار زیادی است. همان‌طور که بیان کردیم در صورت عدم توجه به نحوه پیچ و رول‌پلاک نما ممکن است متحمل خسارت‌های جبران‌ناپذیری شوید. امیدواریم از مطالعه این مطالب لذت برده باشید.

آخرین مطالب
شرکت ایران فرود

ضمانت ۴ ساله برای تمامی خدمات غیر از خدمات نور پردازی توسط شرکت ایران فرود همچنین تمامی کارکنان داری بیمه نامه مسئولیت و دارای مدرک بین الملی ایرتا سطح ۳ می باشند، این شرکت با سال ها تجربه در خدمات باعث شده همواره کیفیت، سرعت و مهمتر از همه جلب رضایت مشتریان را هدف خود قرار داده، انجام خدمات با تجهیزات بروز با بالاترین ایمنی...